|
|
|||||||
Monipuolisen musiikki-ilmaisun menetelmä |
||||||||
Monipuolinen musiikki-ilmaisu ei ole suinkaan mikään uusi keksintö. Vielä 1700-luvulla soittaja myös sävelsi ja sanoitti. Improvisointi ja korvakuulolta soitto nuoteista soiton rinnalla eivät olleet poikkeus vaan itsestäänselvyys. Jos soittaja ei osannut soittaa mitään omaa musiikkia, häntä ei pidetty kovin taitavana soittajana. 1800-luvulla säveltäjä ja soittaja eriytyivät enemmän toisistaan. Säveltäjät sävelsivät yhä suurempia ja monimutkaisempia sävellyksiä ja soittajilta vaadittiin aina vain enemmän. Sävellyksissä ei tavallaan enää ollut "tilaa" soittajan omille improvisoinneille. Tuli tavaksi, että soittaja tarkasti tulkitsi sitä, mitä säveltäjä oli sävellykseen merkinnyt. Ajateltiin, että "arvokasta" musiikkia on vain se, mitä joku oikea säveltäjä on säveltänyt. Myös improvisointi ja korvakuulolta soitto vähitellen katosivat klassisesta soitonopiskelutraditiosta. Musiikkikoulu Inspiraatiossa herätämme jälleen henkiin vanhaa musiikkitraditiota Monipuolisen musiikki-ilmaisun menetelmän avulla.
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
Musiikkikoulu Inspiraatio |
||||||||
|
|